APRENENTATGES


COM POSSIBILITEM ELS APRENENTATGES?
L’eix vertebrador de la llar d’infants és la quotidianitat. La vida quotidiana permet al nen/a moments de relacions, de descobertes, de conèixer-se a un mateix... L’equip educatiu fem que els diferents moments del dia esdevinguin educatius, amb la finalitat d’acompanyar als infants en el seu camí cap a l’autonomia i iniciativa personal.


Complementem aquests moments privilegiats amb estones de joc lliure pels diferents espais de les aules organitzats per donar resposta a les necessitats i interessos dels infants en funció de la seva etapa evolutiva. Aquests, es van modificant al llarg del curs i ofereixen la possibilitat d’explorar i interpretar el món que els envolta, de fer-se preguntes i experimentar amb les seves respostes, de crear, manipular... Durant aquest joc lliure es dóna temps perquè experimentin amb les infinites possibilitats del seu cos, respectant els diferents ritmes i necessitats dels infants, perquè són ells/es els que decideixen on jugar i amb qui, en funció del que en aquell moment necessiten.
Al llarg del curs possibilitem aquest joc exploratori en altres espais de la llar, habilitats com a espais d'aprenentatge a través de les portes obertes i les propostes en petit grup.
 

També ens agrada ampliar les experiències dels infants més enllà de la llar, aprofitant les oportunitats d’aprenentatge que ens ofereix el nostre entorn proper.

Solem fer sortides pels voltants de la llar plens de curiositat per descobrir i explorar els elements naturals i socials del nostre entorn.
Les educadores acompanyem tots aquests aprenentatges a través de l'observació, l'escolta, fent preguntes perquè els nens/es reflexionin i es plantegin qüestions... Entenent aquests aprenentatges com a un procés que cal fer visible per tots/es els agents que conformen l'educació, i ho fem a través de la documentació. 

Comentarios

Entradas populares de este blog