APRENENTATGES
COM POSSIBILITEM ELS APRENENTATGES?
L’eix vertebrador de la llar d’infants
és la quotidianitat. La vida quotidiana permet al nen/a moments de
relacions, de descobertes, de conèixer-se a un mateix... L’equip educatiu fem que
els diferents moments del dia esdevinguin educatius, amb la finalitat d’acompanyar
als infants en el seu camí cap a l’autonomia i iniciativa personal.
Complementem aquests moments privilegiats
amb estones de joc lliure pels diferents espais de les aules organitzats
per donar resposta a les necessitats i interessos dels infants en funció de la
seva etapa evolutiva. Aquests, es van modificant al llarg del curs i ofereixen
la possibilitat d’explorar i interpretar el món que els envolta, de fer-se
preguntes i experimentar amb les seves respostes, de crear, manipular... Durant
aquest joc lliure es dóna temps perquè experimentin amb les infinites
possibilitats del seu cos, respectant els diferents ritmes i necessitats dels
infants, perquè són ells/es els que decideixen on jugar i amb qui, en funció
del que en aquell moment necessiten.
Al llarg del curs possibilitem aquest joc exploratori en altres espais
de la llar, habilitats com a espais d'aprenentatge a través de les portes
obertes i les propostes en petit grup.
També ens agrada ampliar les experiències dels infants més enllà de la llar, aprofitant les oportunitats d’aprenentatge que ens ofereix el nostre entorn proper.
Solem fer sortides pels voltants de la llar plens de curiositat per descobrir i explorar els elements naturals i socials del nostre entorn.
Les educadores acompanyem tots aquests aprenentatges a través de l'observació, l'escolta, fent preguntes perquè els nens/es reflexionin i es plantegin qüestions... Entenent aquests aprenentatges com a un procés que cal fer visible per tots/es els agents que conformen l'educació, i ho fem a través de la documentació.
Solem fer sortides pels voltants de la llar plens de curiositat per descobrir i explorar els elements naturals i socials del nostre entorn.
Les educadores acompanyem tots aquests aprenentatges a través de l'observació, l'escolta, fent preguntes perquè els nens/es reflexionin i es plantegin qüestions... Entenent aquests aprenentatges com a un procés que cal fer visible per tots/es els agents que conformen l'educació, i ho fem a través de la documentació.
Comentarios
Publicar un comentario