Les rutines: una gran font d'aprenentatge
Amb el bon temps, iniciem la
rutina de posar crema solar. Quan els nens/es es lleven de la
migdiada, amb calma i tranquil·litat, els oferim el seu pot de crema. Són ells
mateixos, els que es posen una mica de crema a les mans, per després, passar-se-la
per les cames, els braços, les mans... en els més petitons, som les educadores
les que els ajudem a posar-se unes gotes de crema a les mans o bé a les
diferents parts del cos, però són ells/es els que se l'escampen.
Des que els nens/es agafen el pot
de crema solar, fins que el tanquen i li donen a l'educadora, hi ha un munt
d'aprenentatges. Comencen per obrir el pot, afavorint la seva motricitat fina,
després, s'han de posar unes gotes a les mans, així que han de controlar la
força que fan en apretar el pot, perquè ha de baixar la quantitat de crema
justa, ni molta, ni poca. Una vegada la tenen a les mans, l'han de posar a una
part del cos i escampar. I repeteixen la mateixa acció per les cames, als
braços, als colzes, als genolls... i en aquest moment, estan identificant i
inclús verbalitzant, moltes de les seves parts del cos. Ara només queda posar
crema a la cara. Però... s'ha de vigilar, perquè si la crema va als ulls, pica
molt. Així que ho van a fer davant del mirall i la posen a les galtes, a la
barbeta, al nas, al front... i continuen identificant i inclús verbalitzant,
les parts de la cara. Finalment, s'ha de tancar el pot de crema, tornant
a afavorir la motricitat fina i donar-li a l'educadora.
Cal dir que durant tota la
rutina, els infants són els protagonistes de l'acció i per tant, els
protagonistes del seu aprenentatge. També saben, que poden demanar ajuda sempre
que la necessitin o bé ajudar als seus companys/es. Les educadores, estem al
seu costat, observant la seqüència, per si necessiten ajuda.
Comentarios
Publicar un comentario