Les rutines: una gran font d'aprenentatge


Amb el bon temps, iniciem la rutina de posar crema solar. Quan els nens/es es lleven de la migdiada, amb calma i tranquil·litat, els oferim el seu pot de crema. Són ells mateixos, els que es posen una mica de crema a les mans, per després, passar-se-la per les cames, els braços, les mans... en els més petitons, som les educadores les que els ajudem a posar-se unes gotes de crema a les mans o bé a les diferents parts del cos, però són ells/es els que se l'escampen. 
Des que els nens/es agafen el pot de crema solar, fins que el tanquen i li donen a l'educadora, hi ha un munt d'aprenentatges. Comencen per obrir el pot, afavorint la seva motricitat fina, després, s'han de posar unes gotes a les mans, així que han de controlar la força que fan en apretar el pot, perquè ha de baixar la quantitat de crema justa, ni molta, ni poca. Una vegada la tenen a les mans, l'han de posar a una part del cos i escampar. I repeteixen la mateixa acció per les cames, als braços, als colzes, als genolls... i en aquest moment, estan identificant i inclús verbalitzant, moltes de les seves parts del cos. Ara només queda posar crema a la cara. Però... s'ha de vigilar, perquè si la crema va als ulls, pica molt. Així que ho van a fer davant del mirall i la posen a les galtes, a la barbeta, al nas, al front... i continuen identificant i inclús verbalitzant, les parts de la cara. Finalment, s'ha  de tancar el pot de crema, tornant a afavorir la motricitat fina i donar-li a l'educadora. 
Cal dir que durant tota la rutina, els infants són els protagonistes de l'acció i per tant, els protagonistes del seu aprenentatge. També saben, que poden demanar ajuda sempre que la necessitin o bé ajudar als seus companys/es. Les educadores, estem al seu costat, observant la seqüència, per si necessiten ajuda. 

Comentarios

Entradas populares de este blog